Новини

JCB Fastrac се разписа със замах в Книгата на Рекордите Гинес с постижението си от 217,569 км/час като най-бързия трактор в света.
Fastrac, създаден и конструиран от екип млади инженери в Стафордшир и управляван от състезателя и механик Гай Мартин, грабна титлата на пистата Елвингтън в Йорк, Великобритания. Постижението бе официално регистрирано от Световни Рекорди Гинес, които връчиха на JCB специален сертификат минути след рекорда.
Подобрението на постижението идва след като JCB поставиха първия Световен Рекорд за най-бърз трактор на Елвингтън през юни т.г. с т.нар. Fastrac Едно и Гай Мартин на волана – 166,73 км/час.
Екипът си постави следваща амбициозна цел – да подобри собствения си рекорд и създаде Fastrac Две – 10% по-лек от предшественика си. Fastrac Две достигна удивителна върхова скорост от 247,47 км/ч по пътя към регистрирането на новия рекорд от 217,569 км/ч на пистата Елвингтън. И двата прототипа са разработени на базата на стандартния трактор JCB Fastrac, който се продава по цял свят.
Гай Мартин каза: „Това беше значително постижение, а моят принос - само малка брънка от цялата верига. Беше привилегия за мен да участвам и затова съм благодарен на JCB и инженерния екип, работиха брилянтно. Всичко беше изпипано и тракторът е в отлична форма, а след рекорда можех веднага да го вкарам в работа на съседното поле.“
Лорд Бамфорд, Председател на JCB отбеляза значителното постижение на младия инженерен екип като повод за гордост.
Рекордният опит е направен под наблюдението на Световни Рекорди на Гинес, с потвърдени две отсечки в двете посоки на пистата с отчитане на скоростта на разстояние 1 км в рамките на определеното време за достигане на рекорда от 217,569 км/ч. Постижението на Fastrac Две на пистата Елвингтън само няколко месеца след предишния рекорд беше предизвикателство за ръководителя на проекта Алекс Скитъри и екипа му от млади инженери, които се справиха отлично.
Ръководителят на „Иновации и Растеж“ в JCB Тим Бърноп сподели: „Fastrac Едно ни доказа, че няма граници за постиженията на младия и динамичен инженерен екип. Затова отидохме отвъд лимита и потърсихме възможности и решения за подобрения от всеки аспект. Най-трудно беше с аеродинамиката, намаляване на теглото и да осигурим пет-тонен трактор безопасно да достигне 240 км/ч и след това да спре отново.“
След постижението на Fastrac Едно екипът на JCB се събира отново пред чертожната дъска, за да създаде значително по-добрия Fastrac Две – задвижван от двигател JCB DieselMax , производство на фабриката JCB Power Systems в Дербишър, 7,2-литров, 6-цилиндров с максимална мощност 1061 к.с. при над 2500 Nm. Макар че тракторът достига 1061 к.с., разходът му е само 47 л/100 км и за скоростните отсечки при регистрирането на рекорда е имал нужда от малък горивен резервоар с 20 л гориво. Рекордьорът може да работи с гориво от растителен произход, като за рекорда е ползвано дизелово гориво с подобрена формула за състезания.
Разработването на високо-скоростен трактор, еднакво добър и за всички операции в земеделието, е по идея на самия Лорд Бамфорд и Световният Рекорд идва 28 години след като първия произведен трактор слиза от поточната линия.
В JCB обичат рекордите за скорост. През 2006 бързият Dieselmax постави на сухото солено езеро Бонвил в САЩ нов рекорд за движение на дизелов автомобил – 563,42 км/час с помощта на два двигателя JCB Dieselmax. Този рекорд все още е ненадминат до ден днешен.